Handelsbetingelser for RUDERSDAL BYG & MONTAGE


RUDERSDAL BYG & MONTAGE
Kongevejen 487A
2840 Holte
TLF: +45 50523352

Betaling

Betaling erhverv: Alle materialer på større byggesager, hvor materialeprisen er over 8000,- ex moms afregnes på dagen for levering. Der tages ejendomsforbehold i alle materialer til disse er betalt. På større opgaver kan betalingen blive delt op i rater, hvilket vil fremgå af tilbud. Som udgangspunkt er betalingsbetingelser netto 8 dage(kræver kreditgodkendelse) med mindre kunden og Rudersdal Byg & Montage er skriftligt enig om en anden betalingsfrist.

Betaling privat: Alle materialer på større byggesager, hvor materialeprisen er over 8000,- ex moms afregnes på dagen for levering. Ved bestilling af vinduer og døre betales materialeprisen ved ordreafgivelse. Der tages ejendomsforbehold i alle materialer til disse er betalt. På større opgaver kan betalingen blive delt op i rater, hvilket vil fremgå af tilbud. Som udgangspunkt er betalingsbetingelser netto 8 dage med mindre kunden og Rudersdal Byg & Montage er skriftligt enig om en anden betalingsfrist. På småopgaver til en vuderet samlet pris på under 6000,- ex moms kører vi ikke ud og afgiver tilbud. Arbejdet laves på timeløn og afregnes onsite når arbejdet er udført. Kunden kan betale med kontanter eller bankoverførelse.

På alle faktura tilføjes et fakturagebyr på 98,- ex moms. Alle faktura sendes elektronisk til kundens e-mail adresse.

Tilbudsgivning:

RUDERSDAL BYG & MONTAGE vælger hvilke opgaver vi ønsker, at give tilbud på ud fra en betragtning om vi har tid, kundens forventninger og budget. Småopgaver som er opgaver vi telefonisk anslår, ligger under 6000,- ex. moms laves på timeløn. Ved større opgaver kører vi ud til kunden, taler opgaven igennem og sender tilbud.

Mens arbejdet står på:

Det kan som kunden være interessant at følge processen og have god ro i maven, at arbejdet bliver udført korrekt og efter aftale – det har vi forståelse for. Det er dog vigtigt kunden undlader at ændre eller tilføje noget, uden tydelig aftale med RUDERSDAL BYG & MONTAGE. Det eneste vi har brug for, er en kop kaffe og arbejdsro.

Affaldshåndtering:

Bortskaffelse af byggeaffald koster 750,- ex moms. Bortskaffelse af småt byggeaffald som lister etc. faktureres ikke. Ved større byggesager indgår container leje og bortskaffelse i tilbuddet.

Kvaliteten af kundens bygninger og konstruktioner:

RUDERSDAL BYG & MONTAGE er ikke ansvarlig for ældre konstruktioner som ikke tåler at blive demonteret og efterfølgende samlet igen. Vi bruger vores sunde fornuft og mange års erfaring, når vi vurderer om materialet tåler at blive skilt ad, men vi er ikke ansvarlig for hvad vi ikke kan se.

Levering

Leveringstiden for din ordre afhænger af lagerstatus i trælasten og kan variere.RUDERSDAL BYG & MONTAGE er ikke ansvarlig for forsinkelser som skyldes vores leverandører, er forsinket. Ved sygdom kan opgaven blive forsinket til vi finder eksterne partner der kan afslutte opgaven.

Fortrydelsesret

Der gives ikke returret på materialer som er en del af en entreprise. Ved større opgaver kan privatkunder blive bedt om et depositum. Vælger kunden af annulere aftalen, vil depositum ikke blive krediteret.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materialer som ved levering havde fejl. RUDERSDAL BYG & MONTAGE giver ikke nogen garantier på opgaver som er sammenhængende med andre eller ældre konstruktioner. For opgaver udendørs er det RUDERSDAL BYG & MONTAGE opgave, at lave kontruktioner der kan modstå det danske klima. Træ er et organisk materiale vil vil derfor med tiden ændre både farve, størrelse og facon. Kunden har pligt til, at underrette RUDERSDAL BYG & MONTAGE i tilfælde af fejl og mangler. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af konstruktionen.